مقالات

لباسکار اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

لباسکار اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

طیف وسیعی از شرکت‌ها و ادارات برای کارمندان خود نیاز به لباسکار اداری شکیل و خاص دارند.بانک‌ها، ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی از جمله‌ خریداران این نوع از لباسکار برای کارمندانشان هستند.

این نوع خاص از لباس‌کار می‌تواند برای آقایان و همچنین خانم‌ها آماده شود که هر کدام شامل ویژگی‌های خاص خود می‌باشد.

لباسکار اداری آقایان معمولا شامل کت‌و‌شلوار، پیراهن و کفش می‌شود که ممکن است با نمادها و یا علائم اختصاری شرکت یا اداره‌ی مربوطه همراه باشد؛ در حالی که لباسکار اداری خانم ها شامل مقنعه، مانتو، شلوار و کفش می‌شود.

در ادامه به ویژگی‌هایی اشاره خواهیم کرد، که یک لباسکار اداری مناسب حتما دارای آنهاست.

جنس لباسکار اداری

جنس لباسکار اداری یکی از عوامل مهم در انتخاب است.جنس لباس باید به گونه‌ای باشد که برای طی ساعات کاری، پوست فرد را آزار ندهد و همچنین احساس راحتی در آن نماید.پارچه‌هایی که بعد از شستشو کمتر چروک می‌شوند برای این کار مناسب‌تر هستند؛ در این مورد بهتر است از پارچه فاستونی یا پارچه پرشیا استفاده کرد که مناسب‌ترین نوع پارچه برای لباسکار اداری می‌باشند. در مورد پارچه فاستونی باید به درصد پشم آن و در مورد پارچه پرشیا باید به درصد پنبه آن توجه نمود که باعث مرغوبیت این نوع از پارچه‌ها می‌شوند. همچنین می‌توان از پارچه پلی‌استر، پلی‌استر پنبه‌ای یا ویسکوز در تولید لباس کار استفاده کرد.

دوخت لباسکار اداری

دیگر مساله‌ای که حائز اهمیت است دوخت لباس‌کار است. لازم است که لباسکار اداری در سایز‌های استاندارد و مناسب برای همه افراد دوخته شود. دوخت کامل و با کیفیت این نوع لباس‌ها شامل حداقل دو دوخت می‌شود که می‌تواند سه دوخت را هم شامل شود. باید توجه داشت که هرچه دوخت ریزتر باشد کیفیت دوخت بیشتر بوده و مقاومت و دوام آن بیشتر است.

رنگ لباسکار اداری

همه ما اطلاعاتی هرچند کم در حوزه‌ی روانشناسی رنگ داریم و از تاثیر رنگ‌ها بر روان انسان آگاهیم. انتخاب رنگ مناسب برای لباسکار تا حدود زیادی سلیقه‌ای ست و لی نکاتی هم در این زمینه وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

در ادارات دولتی و اماکن رسمی معمولا از رنگ‌های سرد و خنثی به منظور انتخاب لباسکار اداری استفاده می‌شود. این نوع رنگ‌ها در مخاطب ایجاد حس آرامش و اطمینان می‌کند و به همین خاطر استفاده از رنگ‌هایی مثل آبی روشن،خاکستری و طوسی روشن در این نوع لباس‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

نکاتی دیگر در مورد لباسکار اداری

  • لزوم پوشش لباسکار اداری در بین کارکنان یک مجموعه، باعث ایجاد حس همدلی و برابری در بین پرسنل شده، همچنین نگرانی کارمندان در مورد استفاده از لباس‌های تکراری در محل کار را از بین می‌برد.
  • لباسکار اداری میتواند در 2 یا 3 رنگ مختلف تهیه شود و نمایانگر رده شغلی یک گروه خاص باشد.
  • میتوان از علائم و نشانه‌های مخصوص شرکت به صورت کوچک در روی لباسکار اداری استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *