مقالات

نقش لباس در زندگی چیست؟

نقش لباس در زندگی چیست؟

با نوع لباس پوشیدن این خود ما هستیم که به افراد اجازه می دهیم که درباره ما قضاوت کنند و از این طریق برداشت هایی را درباره ما داشته باشند.

پوشیدن یک لباس گران قیمت اگر مناسب سن و جایگاه اجتماعی ما نباشد و یا اینکه کثیف و نا مرتب باشد می تواند حالتی خلاف انتظار ما را داشته باشد و تاثیر منفی در دیدگاه دیگران  درباره ما داشته باشد.

برای اینکه پوشش مناسبی را داشته باشیم باید جنبه های مختلفی را مدنظر گرفت مثل جنسیت،آب و هوا،  دین، قوم و فرهنگ و… را باید در نظر گرفت.

پوشیدن لباس رسمی این ذهنیت را ایجاد می کند که شخص در آماده ترین حالت برای انجام کار است.

گاهی با پوشیدن لباسکار احساس قدرت می کنیم و اعتماد به نفس ما بالا می رود و این اعتماد به نفس باعث می شود که مذاکرات خوبی در کار داشته باشیم و قوه تفکرمان با این قدرت تقویت می شود.

گاهی اوقات هم نیاز داریم که از پوشش همیشگی خود بیرون بیاییم چون در آنها نمی توانیم به سادگی و راحتی بعضی از فعالیت ها را انجام دهیم پس باید از لباس های رسمی دور بمانیم و لباس های راحت بپوشیم با پوشیدن این لباس های راحت می توانیم دوستانه تر رفتار کنیم و خولق و خوی بهتری داشته باشیم.

از نظر روانشناسی پوشیدن لباس ورزشی احساس آمادگی برای فعالیتهای سالم را در فرد ایجاد می کند و جلوی بهانه هایی را که برای ورزش نکردن  وجود دارد را می گیرد و علاقه ی فرد را برای ورزش کردن بالا می برد و این نشان میدهد که ما مراقب بدنمان هستیم و این تیپ موجخ برای موقعیت های رسمی نیست.

در ضمن در تحقیقات به عمل آمده پوشیدن لباس رنگ روشن و شاد در روزهایی که ناراحت هستیم به ما کمک می کند تا انرژی ما افزایش پیدا کرده و حال و هوای ما تغییر کند. برعکس آن هم پوشیدن رنگ های تیره می تواند بی حالی و خستگی و کسل بودن را به ما منتقل می کند و در کل احساس غمگینی در ما بوجود می آورد.

لباسی که می پوشیم نشانه این است که ما چگونه خودمان را می بینیم و دیگران چگونه به ما نگاه می کنند تاثیر گذار است.

شلخته پوشیدن و نا مرتب بودن این مسئله را در ذهن دیگران ایجاد می کنند که شما مراقب کار و آینده خودتان نیستید و به شما اعتماد نمی کنند.

کسانی هم که لباس هایی با رنگ تند و غیر معمول می پوشند می خواهند که خود را به دیگران نشان دهند و مورد توجه قرار گیرند . در این میان هم افرادی هستند که رنگ های خنثی را که در جامعه  وجود دارد می پوشند و این نشانه آن است که همرنگ جماعت هستند و از مورد توجه قرار گرفتن پرهیز می کنند.

 این مسائل همچنین در مورد لباسکار هم صدق می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *