مقالات

لباس کار جوشکاری چیست؟

لباس کار جوشکاری چیست و چه مشخصاتی دارد؟

لباس کار جوشکاری یکی از پرکاربردترین لباس ها می باشد که در شغل های صنعتی کاربرد فراوانی دارد و از آسیب به افراد تا حد زیادی جلوگیری می کند. مشاغل جوشکاری ممکن است باعث سوختگی زیاد یا نقص عضو افراد شود، بنابراین برای رعایت ایمنی و جلوگیری از این آسیب ها بهتر است در خرید لباس کار توجه زیادی داشته باشید. برای ایمنی بیشتر به شما پیشنهاد می کنم که به غیر از لباس جوشکاری حتما از عینک مخصوص، دستکش مخصوص و شیلد مخصوص استفاده نمایید تا از چشم خود بتوانید محافظت کنید.

جوشکاری یکی از مشاغل های حرفه ای و پرکاربرد در صنایعی مانند پتروشیمی، غذایی و…      می باشد که افراد در حین کار با ابزارها و دستگاه های مربوطه باید از لباس مخصوص استفاده نمایند؛ در غیر اینصورت ممکن است دچار مشکلاتی مانند جرقه و آتش سوزی شود. بیشتر افراد تصور می کنند که تنها وسیله ای که باید در هنگام جوش دادن قطعات فلزی به یکدیگر استفاده کرد شیلد و عینک مخصوص است. در صورتی که شیلد فقط می تواند از چشم شما محافظت نماید و هیچ تاثیری در پیشگیری از آسیب های بدنی شما نخواهد داشت.

شما نمی توانید تمام خطراتی که یک جوشکار را تهدید می کند پیش بینی کنید. در برخی از محیط های کاری احتمال سوختگی های سطحی وجود دارد ولی در سایر مکان ها می شود خطرات سوختگی را پیش بینی کرد، ممکن است بعضی از افراد بعد از آسیب هایی که دیده اند این شغل را ترک کنند برای همین استفاده از لباس کار جوشکاری مناسب بسیار مهم می باشد، ولی توصیه     می کنم به منظور در امان ماندن از خطرات یا رها کردن شغل خودتان بهتر است که از تجهیزات ایمنی و لباس های مخصوص استفاده نمایید.

استعلام قیمت برای خرید لباس کار جوشکاری

لباس کار تبلیغاتی پاکان صنعت1

فاکتورهای زیادی برای قیمت لباس جوشکاری وجود دارد، مهم ترین آن هارا می توان به مواردی مثل کیفیت متریال استفاده شده، اصول طراحی لباس، نوع پارچه به کار رفته شده و… اشاره کرد. پس برای اطلاع از قیمت لباس کار بهتر است به سایت پاکان صنعت مراجعه کنید تا با انواع لباس کار و قیمت آن ها آشنا شوید.

لباس کار ایمنی جوشکاری

لباس جوشکاری در انواع و مدل های مختلف طراحی و عرضه می شوند و هر کدام از آن ها مشخصات و ویژگی ها خودشان را دارد که در ادامه به هر یک از انواع لباس کار جوشکاری اشاره خواهد شد:

لباس جوشکاری آرگون

اگر شما در زمینه جوشکاری و گاز آرگون فعالیت دارید با اطمینان کامل می توان گفت که بهترین نوع لباس جوشکاری، مدل آرگون می باشد. در خرید لباس کار آرگون توجه کنید که معمولا پارچه استفاده شده از جنس کتان پنبه می باشد. ویژگی این نوع لباس را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک
  • عبور بهتر هوا
  • قیمت مناسب

لباس جوشکاری چرم

لباس کار تبلیغاتی پاکان صنعت2

نوع چرم این لباس برای جوشکاری های بالا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که نام آن مشخص است در تولید این لباس کار از چرم استفاده می شود. ویژگی مهمی که این لباس دارد   می توان به حرارت زیاد و عایق گرما اشاره کرد. البته باید توجه کنید این لباس مقاومت بالایی دارد.

بنظر شما چرا استفاده از دستکش کار ضروری می باشد؟

راهنمای خرید لباس کار جوشکاری

در خرید لباس کار جوشکاری مناسب باید به ویژگی هایی مانند طول عمر لباس، دوام آن در برابر سایش، گرما و حرارت زیاد و مقاومت در برابر شست و شو توجه داشته باشید. نکاتی دیگر که باید به آن توجه کنید جنس پارچه استفاده شده می باشد. معمولا از پارچه هایی مثل جین، پنبه، چرم و… استفاده می شود. بدترین جنس پارچه می توان به مواد مصنوعی اشاره کرد، چون این مواد ممکن است در برابر حرارت زیاد ذوب شود و باعث سوختگی افراد شود.

ویژگی لباس کار جوشکاری

لباس کار تبلیغاتی پاکان صنع7ت11

پوشش لباس

معمولا مدل لباس جوشکاری اینگونه می باشد که دارای نیم تنه و شلوار های مقاوم است. علاوه بر آن افراد در حین انجام کار باید از چکمه استفاده کنند که در بخش جلوی چکمه از فلز استفاده شده، جالب است که بدانید وجود این فلزات باعث می شود که انگشتان پا در هنگام مواجه شدن با خطرات محافظت شود. یکی دیگر از تجهیزات ایمنی که جز پوشش جوشکاری به شمار می رود کلاه ایمنی و شیلد می باشد. این نوع از کلاه ها می توانند سر و صورت را به طور کامل پوشش دهند، همچنین برای مراقبت از دست ها باید از دستکش های مقاوم و ایمنی کمک بگیرید.

مقاومت و مستحکم بودن لباس کار

قطعا اولین مورد که در خصوص ویژگی لباس جوشکاری بیان می شود استحکام و مقاومت آن     می باشد. زیرا جوشکاران در حین انجام کار به دفعات زیادی با جرقه ها و احتمال آتش سوزی مواجه هستند. میزان مقاومت لباس باید به قدری باشد که جرقه های آتش توان عبور از پارچه لباس کار را نداشته باشد و بتوانند عمر طولانی تری داشته باشند. به دلیل حساسیتی که در این لباس کار وجود دارد. توصیه می شود که از برندهای معتبر و مطمئن خرید کنید.

ضد آلرژی

پارچه ای که برای دوخت و انواع لباس کار انتخاب می شود دارای اهمیت زیادی می باشد. نباید تنها استحکام و عمر طولانی آن را در نظر داشته باشید، چون برخی از لباس ها به دلیل متریال، الیاف و… فرد را دچار حساسیت می کند، توصیه می شود که برای دوخت این لباس ها از پارچه های مخصوص استفاده نمایید و آن را برای پرسنل خود آماده کنید.

سبک

از دیگر ویژگی های این لباس کار که باید مطرح شود، وزن بسیار سبک آن می باشد. شغل جوشکاری از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر وزن لباس بالا باشد که فرد نتواند به طور آزادانه حرکت نماید، قطعا در عملکرد او اختلال بوجود می آید. همانطور که اطلاع دارید جوشکاری دارای رشته های متنوعی می باشد که سخت ترین آن ها جوشکاری در زیر دریا می باشد. فشار آب در عمق زیاد می تواند از حرکت آزادانه فرد جلوگیری کند برای همین استفاده از لباس های سبک برای این رشته بسیار مهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *