مقالات

تاثیر لباس و تجهیزات در کاهش مخاطرات جوشکاری

تاثیر لباس و تجهیزات در کاهش مخاطرات جوشکاری

شغل جوشکاری یکی از شغل هایی است که در آن خطرارت زیادی وجود دارد و میتواند جان و بدن افراد را در خطر قرار دهد، معمولا این لباس ها از کاپشن و شلوار و یا لباس های یکسره ساخته شده اند و میتوانند بدن فرد را بپوشانند و او را در برابر شرایط و خطرات کار محافظت کنند. 

معمولا لباس های جوشکاری از جنس جین یا پنبه ساخته میشوند و بدترین موادی که با استفاده از آنها میتوان لباس کار جوشکاری تولید کرد پارچه های پلاستیکی هستند که از درصد زیادی مواد مصنوعی تشکیل شده باشند. 

لباسهای پلاستیکی با قرار گرفتن در معرض گرما ذوب خواهند شد و باعث سوختن پوست فرد میشوند اما لباسهای پنبه ای اینطور نیستند و میتوان از آنها در مجاورت گرما هم استفاده کرد، قابل ذکر است که هرچه الیاف بکار رفته در لباس با کیفیت تر باشند تبادل حرارتی در آنها بهتر انجام خواهد شد. 

انواع تجهیزاتی که استفاده از آنها در زمان جوشکاری الزامی است

  • عینک ایمنی
    چکمه ایمنی
    کلاه ایمنی
    ماسک جوشکاری
    دستکش ایمنی
    پیشبند جوشکاری
    سرپوش جوشکاری

خطراتی که در زمان جوشکاری فرد را تهدید میکنند؟

افرادی که جوشکاری انجام میدهند بسیار احتمال دارد در برابر گرما، جرقه، شعله، اشعه های سمی و مضر و … قرار گیریند به همین دلیل هم لازم است برای محافظت از خود در برابر این خطر ها ای پوشش هایی استفاده کنند که بتواند بدن آنها را در برابر آسیب هایی که ممکن است به بدنشان وارد شود محافظت کند. 
لباسکار جوشکاری تولید شده در تولیدی پاکان صنعت از جنس پارچه های کتان یا پلی استر یا پینه هستند که از خصوصیاتی از جمله: مقاومت در برابر حرارت، دوام بالا، تبادل حرارتی و وزن سبک برخوردار هستند. 

علاوه بر این تولیدی پاکان صنعت این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید آرام، برند یا لوگوی شرکت خود را برای مقاصد تجاری یا تبلیغاتی بر روی لباس درج کنید همچنین این میتوانید لباس مورد نظر خود را با توجه به رنگ، دوخت، سایز و… به این تولیدی سفارش دهید. تا مطابق با خواست شما تولید را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *