مقالات

نکاتی در مورد کفش کار مناسب

نکاتی در مورد کفش کار مناسب

پا قلب دوم انسان است و محافظت از آن به خصوص در محیط پر خطر مشاغل بسیار حائز اهمیت است.

همچنان که لزوم استفاده از لباسکار بر هیچکس پوشیده نیست، استفاده از کفش کار یا کفش ایمنی هم نیاز به توصیه ندارد.

کسانی که مشاغل صنعتی دارند یا در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مشغول به کارند بیشتر از هر کسی ارزش یک کفش کار مناسب را می‌دانند. در این مقاله قصد نداریم در مورد اینکه از چه برندی خرید کنید صحبت کنیم یا شما را به خرید از نوع خاصی از کفش کار ترغیب کنیم. قصد ما از نوشتن این مطلب یادآوری چند نکته در مورد کفش کار مناسب است که در واقع قسمت مهمی از لباسکار به شمار می‌رود.

به زیره کفش کار دقت کنید.

فرم و جنس زیره کفش، نقش مهمی در سلامت پای شما دارد؛ و اگر در انتخاب زیره کفش دقت لازم را به خرج ندهید، ممکن است به ستون فقرات شما آسیب برسد؛ و در حین کار، شما را با مشکل روبرو سازد. زیره‌های متنوعی برای کفش‌های کار وجود دارد که بسته به نوع کار و موادی که در کار خود با آن در تماس هستید می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال زیره کفش پلی اورتان PU خاصیت ضد سائیدگی دارد و همچنین ضد روغن و اسید است که معمولا مناسب برای مشاغلی ست که با این دسته از مواد در تماس هستند.

یا زیره RUBBER که خاصیت ضد سایش و ضد لغزش دارد و دارای خاصیت ارتجاعی ست.

رویه کفش کار را مناسب با محل کار انتخاب کنید

عموم مردم کفش کار را با سرپنجه فلزی آن می‌شناسند البته اشتباه هم نمی‌کنند، ولی مساله فقط به اینجا ختم نمی‌شود و نکات دیگری هم هستند که در انتخاب کفش مناسب راحتی ما را در محل کار تامین می‌کنند.

رویه کفش کار می‌تواند از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی باشد. اجناس دیگری هم هستند که در این زمینه امتحان خود را پس داده‌اند. اشپالت، نوبوک و یا مواد پلاستیکی هم عموما برای رویه کفش کار مورد استفاده قرار می‌گیرند که همگی مناسب این کار هستند و انتخاب یکی از آنها به سلیقه شما و چند نکته دیگر بر‌گردد که در ادامه به شما خواهم گفت:

آیا کفش کار شما باید در مقابل مایعات نفوذناپذیر باشد؟

اگر جواب این سوال مثبت است، بهتر است از رویه کفش پلاستیکی استفاده کنید که نفوذ آب و مایعات دیگر را غیرممکن می‌کند.

آیا در محل کار با جریان برق در تماس هستید؟

اگر کار شما به نوعی‎ست که جریان برق در محل کار شما وجود دارد، شما باید کفش کار عایق تهیه کنید

در نظر داشته باشید که کفش کار نامناسب، تمرکز شما در کار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در بهره‌وری شما تاثیر خواهد داشت، پس در انتخاب کفش کار خود دقت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *