مقالات

تاثیر لباس کار در بازاریابی و فروش

تاثیر لباس کار در بازاریابی و فروش

آراستگی مسئله مهمی است که می تواند در ظاهر شما تاثیر بگذارد و همه مردم اولین قضاوتی را که در مورد هر فرد انجام می دهند از روی ظاهر آن فرد که تشکیل شده از لباس و پوشش آن فرد،مدل مو،کفش ها و تمیزی آن همه ی چیزهایی است که قبل از اینکه هر فردی صحبتی بکند با یک نگاه قضاوت می شود.

در ارتباط با مشتری فقط چند ثانیه اول است که می تواند تاثیرگذار باشد و تصویر ذهنی که مشتری از شما برداشت می کند شکل می گیرد ویکی از عواملی که می تواند این تصویر را به سمت یک تصویر خوب ببرد لباس پوشیدن شما است.

حال اگر همین پوشش را گسترش دهیم و به  دامنه لباسکار ادامه دهیم می بینیم که می تواند همین اثرات را داشته باشد که در زیر به بررسی آن می یپردازیم.

لباس کار می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی فروش و بازاریابی خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید داشته باشد. به طوری که می توان به جرات گفت که پوشیدن لباس کار مناسب می تواند نیمی از رضایت مشتری را در برگیرد و نیم دیگر آن نحوه صحبت کردن و اطلاعاتی است که شما در مورد حرفه خود دارید.

یکی از مواردی که در لباسکار می تواند تاثیر داشته باشد رنگ آن است همه ما قبول داریم که رنگ لباس کار می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی اطرافیان داشته باشد.

مثلا درباره رنگ قرمز که نشانه قدرت است می توان گفت که توجه زیادی را به خود جلب می کند. لباس کار باید مطابق با شغل و حرفه شخص باشد.همه ما انتظار لباسکار های مشخصی را برای هر شغل در ذهن می پرورانیم و وقتی که این انتظارات برآورده نشود می تواند تاثیر بدی را در ما ایجاد کند و برعکس آن هم وجود دارد یعنی اینکه اگر طبق آن چیزی باشد که ما در ذهن داریم و یا اینکه نزدیک به هم باشد می تواند تاثیر بسیار خوبی را در ما ایجاد کند.

تاثیرات لباس کار

  • بالا رفتن اعتماد به نفس در اثر پوشیدن لباس مناسب
  • تاثیر اولیه روی مشتری که می تواند دوام زیادی داشته باشد
  • اعتبار سازی برای افراد

نکته دیگری که در بازاریابی باید در نظر گرفت این است که باید مکان مناسبی برای بازاریابی مشخص کنیم مثلا برای لباسکار باید بدانیم که مکان مناسب برای برند شرکت ما کجاست و در کدام مکان می توان مخاطبان بیشتری را داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *