پوشاک تبلیغاتی

لباس کار نانو

لباس کار نانو

نانو چیست؟

همان طور که می دانید همه موجودات و همه موجودات و همه اشیاء از اتم ها تشکیل شده است.

ویژگی  لباس نانو

امروزه برای ساختن مواد در گروههای نانوی فعالیت های زیادی شده است. مواد نانویی قابلیت های خاصی دارند که می توان از آن جمله به توانایی بالا، وزن سبک تر ، خواص ضد آب و ضد حریق، خواص آنتی باکتریال و خود تمیز شونده مقاومت در برابر شونده ها ، ضد گرد و خاک بودن و … اشاره کرد.

امروزه به واسطه همین خصوصیات نانویی صنایع زیادی دستخوش تغییرات شده اند که یکی از این صنایع ، صنایع نساجی است.

امروزه در صنایع نساجی پارچه های طراحی شده که خاصیت ضد لک و ضد چروک دارند و حتی اثر آلودگی را از بین می برد و نیاز به شستن ندارد.

در حوزه نساجی از تولید نخ تا تولید پوشاک محصولاتی تولید شده که می توان در این زمینه به لباس زیر و زیرپوش، کفش و ملزومات ، البسه کلاسیک، ماسک نانو و … اشاره کرد.

کاربرد لباس کار نانو

از لباس کارهای نانویی می توان به لباس کار نسوز اشاره کرد این لباس کارها به وزن سبک و با استحکام مناسب و راحتی دوخته می شود.

این لباس کار برای صنایعی همچون فولاد سازی، ریخته گری فلزات، ماشین سازی ، نفت و گاز و پتروشیمی ، مس ، آلومینیوم و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در ضمن این پارچه ها برای محیط  هایی که می خواهید افزایش ایمنی در برابر حریق بالا رود استفاده می شود.

یکی دیگر از صنایعی که از لباس کار نانو استفاده می کند صنعت سیمان است زیرا لباس کار نانو خاصیت ضد گرد و غبار دارد و برای کارکنان در این مشاغل بسیار مناسب است.

یکی دیگر از خواص لباس های نانو این است که خنک است و برای مشاغلی که در محیط های گرم هستند بسیار مناسب است. حتی برای ورزشکاران هم لباس مناسبی است چون هم سبک و خنک است و هم ضد باکتریال است.

این دسته از لباس های نانو که در کوه نوردی مورد استفاده قرار میگیرد با وجود ظاهری نازک و سبک ولی عایق حرارتی خوبی هستند و در ارتفاعات ورزشکاران را در برابر سرما محافظت می کند.

پارچه های نانویی  چگونه خاصیت ضد حریق پیدا م کند؟

پوشش دادن پارچه ها با نانو ذرات رس باعث می شود که پارچه ها در مقابل آتش مقاوم شود. با استفاده از این خاصیت برای لباس کار آتش نشانان استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *