مقالات

لباس کار زمستانی

لباس کار زمستانی

با شروع فصل های سرد سال لباس های کار هم عوض می شوند و از لباس کار تابستانی به لباسکار زمستانی تغییر حالت می دهند.

قطعا با لباس های تابستانی و تیشرت نمی توان در زمستان کار کرد. به همین دلیل تیشرت ها جای خودشان را به کاپشن ها و لباس های گرم می دهند.

 

ویژگی های لباس کار زمستانی

لباس کار های دوختی برای زمستان اصلا مناسب نیستند چون باد یا باران به داخل لباس نفوذ پیدا می کند. بهتر است از لباس های پرسی به جای دوختی استفاده نمایید.

جنس پارچه لباس باید زد باران و باد باشد

انواع کاپشن کار

معمولا می توان کاپشن های کار را بر اساس جنس آستر داخلی به سه دسته تقسیم کرد.

 

آستر داخلی نمدی

آستر داخلی خز

آستر داخلی پشم شیشه

اما کاپشن تنها لباسی نیست که در زمستان مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر کاپشن کار ، پوتین، گرمکن و شلوار، پولیور، چکمه های پلاستیکی و …. مورد استفاده قرار میگیرند.

 

خصوصیات کاپشن زمستانی خوب

کاپشن باید از نظر جنس الیاف و طول پارچه شما را گرم نگه دارد و بتواند از شما در برابر سرما،باد، باران و برف محافظت کند.

 

ویژگی های کاپشن

لباس کار زمستانی پاکان صنعت21

عایق پارچه

باید توجه داشته باشیم که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک (پر) باشد. در واقع محافظ ما در روزهای سرد همین عایق است. لازم بذکر است که کرک بهترین و گرم ترین عایق برای روزهای سرد میباشد. پر به دلیل نرمی که دارد به سادگی فشرده می شود و به راحتی در چمدان جا میشود و با نگهداری مناسب میتوان زمان زیادی از گرمای آن استفاده کنیم. یکی از ضعف های پ این است که اگر در محیط مربوط قرار بگیرد به هم میچسبد و قابلیت عایق بودن خود را از دست می دهد.

 

رویه کاپشن

این لایه ضد آب و ضد باد است و معمولا از جنس نایلون یا پلی استر است . رویه یک محافظ و حصار نازک است که در گرمایش بدن نقشی ندارد.

 

رنگ کاپشن

بهترین رنگ در فصل زمستان رنگ های تیره است و دلیل آن هم جذب بالای نور خورشید و گرم کردن بیشتر شما در روزهای سرد است. قابل ذکر است که کاپشن زمستانی هایی که برای ورزش استفاده میشود باید برعکس باشد یعنی از رنگ های روشن  استفاده میشود تا در طبیعت به خوبی دیده شود.

 

اندازه کاپشن

کاپشن باید از نظر اندازه نسبت به لباس های دیگر بلندتر و بزرگتر باشد تا تمام قسمت های بدن ما را در برابر سرما محافظت کند البته این بدین معنی نیست که دست و پا گیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *