پوشاک تبلیغاتی

لباس کار صنعتی

لباس کار صنعتی

یک امری که در صنعت کار واجب است و باید حتما رعایت شود لباس کار مناسب است.

لباس کار در برابر خطرات ناشی از کار ، کارکنان را محافظت میکند.

لباس صنعتی که در محل کار مورد استفاده قرار میگیرد مزایایی دارد که می توان به نمونه هایی از آن اشاره کرد. اولین و مهمترین آنها حفظ سلامت جان فرد در محیط کار می باشد.

مسئله قابل توجه دیگری هم وجود دارد کهافزایش نظم و هماهنگی در بین کارکنان بوجود می آید و تمام قسمتها را می توان از یکدیگر متمایز کرد و نظارت بیشتر برای بهتر شد کارها و بالا بردن کارایی محل کار در هر بخش را داشته باشیم.

با استفاده از لباس کارهای صنعتی در محیط کار می توان آسیب های ناشی از کا را به حداقل رساند.

ویژگی های لباسکار صنعتی مناسب

لباس صنعتی چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد تا هر چه بیشتر به کارایی که از آن انتظار میرود را در دسترس داشته باشیم.

  • لباس کار باید حتما متناسب با محیط کار و موقعیت کاری باشد.اگر محیط کار ایجاب میکند که آستین لباسکار کوتاه باشد باید حتما از لباس آستین کوتاه استفاده کنیم .
  • لباس کار باید در اندازه ی مناسب فرد تهیه شود و فرد با پوشیدن آن احساس خوشایندی داشته باشد و این کار باعث می شود که فرد کارایی بالاتری را از خود نشان دهد و رضایت بیشتری دارد.
  • لباس کار چون هر روز استفاده می شود و به خاطر حفظ بهداشت گاهی لازم است که هر روز شسته شود پس باید از پارچه های مناسب استفاده شود تا بتواند برای مدتی که مورد استفاده قرار می گیرد ظاهر خود را حفظ کند و آبرومند باشد.
  • لباس کارهایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد باید حتما مورد تایید استاندارهای همام شغل باشد تا بتواند امنیت کامل کارکنان را در برگیرد.
  • لباس  کار صنعتی حتما باید در چهار چوب استانداردهای تعریف شده  در قوانین کار  آن صنعت  باشد .در هر کدام از صنایع نکات مهم و قابل توجهی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ایی شود. مثلا در بعضی از صنایع باید به درصد نخ بکار رفته در پارچه توجه خاصی شود و یا باید به تثبیت رنگ پارچه و آبرفت آن هم توجه شود و اینها اولین مراحلی هستند که قبل از تولید لباس کار باید به آن توجه شود.

یکی از وسایل محافظتی که برای هر فرد در محیط کارش لازم و ضروری است لباس کار مناسب با آن محیط و متناسب با اندازه های آن فرد است.

در مشاغل صنعتی این الزام بیشتر خود را نشان می دهد و ضرورت لباس کار بیشتر احساس می شود مخصوصا در مشاغلی مانند نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع ذوب فلزات، صنایعی که با مواد شیمیایی و پیلسه های جوشکار  و … سرو کار دارند.

لباس کارهای حفاظتی که در برابر گرما مقاوم هستند و مخصوص آتش نشان ها تولید می شود .  لباس های نسوزی که برای کارکنان جلوی کوره کار می کنند تهیه و تولید می شود.

تمیز کردن لباس کار صنعتی

نکته قابل توجه درباره لباس کار های صنعتی این است که باید پاکیزگی این لباس ها حتما رعایت شود زیرا این لباس ها مخصوصا در صنایع نفت و یا صنایعی که با مواد نفتی و یا مواد شیمیایی سروکار دارند اگر لباس آلوده داشته باشند می تواند خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

برای پاک کردن لباس کارها معمولا از مواد سفید کننده  استفاده می شود که آن مواد می تواند به پارچه اسیب بزند و حتی برای خود فرد هم ضرر دارد ولی جایگزین دیگری هم به صورت سنتی وجود دارد و آن هم جوش شیرین است که هم لباس را تمیز می کند و هم می تواند اطراف را ضد عفونی می کند.

ویژگی اساسی لباس های کاز ضد اسیدی

لباس کار صنعتی در محیط هایی که با مواد اسیدی و رادیواکتیوی هستند باید هچ جای نفوذی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *