مقالات

لباس کار کتان

لباس-کار-کتان

از مهمترین کاربردهایی که پارچه کتان دارد استفاده آن در صنعت پوشاک و تولید لباس کار است البته قابل توجه است که از این پارچه در مصارف دیگری هم استفاده می شود مثل ( دستمال، ملحفه، حوله، پرده، روکش های صندلی و …) و دلیل گسترگی استفاده این پارچه به خاطر این است که کتان بافت گیاهی دارد و به راحتی تمیز میشود و لکه ایی بر روی آن باقی نمیماند و به راحتی هم اتو می شود و چین و چروک آن به راحت صاف می شود. این پارچه بافت آبگیر و انعطاف پذیری بالایی دارد و به همین دلیل مورد توجه است این پارچه با این ویزگی ها به پادشاه پارچه ها معروف شده است.

کاربرد لباس کار کتان


لباس کارهای کتان بیشتر در مشاغلی مانند جوشکاری ( به دلیل مقاوم بودن در برابر سوختگی)، شرکتهای نفتی و گاز ، فرزکاری ، پتروشیمی ها راهسازی، عمران، معماری، خودرو سازی استفاده می شود و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد و به صورت کاپشن شلوار، دوبنده و سرهمی دوخته میشود. لباس کار کتان کارکنان را در برابر آسیب زا و صدمات محیطهای صنعتی محافظت میکند.
لباس کار کتان ویزگی بارزی نسبت به لباس کارهای دیگر دارد که میتوان از این خصوصیات به مواردی چون حالت کشسانی زیاد، مقاومت در برابر محلول رقیق و سرد اسیدها ، مقاومت در برابر حرارت ، ایمنی در برابر حشرات و مقاومت در برابر مواد قلیایی اشاره کرد.

مزیت پارچه کتان


لباس کار کتان نسبت به دیگر پارچه ها دارای ضخامت و وزن بیشتری است و نکته ای که قابل توجه است این است که هرچه درصد کتان در این گونه لباس ها بیشتر باشد وزن و ضخامت آن بیشتر میشود.
پارچه کتان تقسیم بندی گوناگونی دارد و در دسته های 70، 30 و 100 موجود است.
وزن کتان نسبت به پنبه ای که در آن بکار رفته است مشخص میشود و تقریبا 480- 330 گرم است.

معایب پارچه کتان


یکی از معایب پارچه کتان آبرفتی بودن آن است و باید هنگام دوخت این آبرفت را در نظر گرفت.
شرکت پاکان صنعت با توجه به سابقه طولانی در این زمینه مشاور خوبی برای شماست با ما تماس بگیرید.

خواهشمند است پس از مطالعه و بررسی در صورت نیاز به نمونه و یا اطلاع جمع تر و ارائه سفارش خارج از لیست و مشاوره درخصوص لوازم ایمنی و ابزار با ما تماس حاصل نمایید

  • کالاهای تولید شده در موسسه ایمنی پاکان صنعت تماما دارای کیفیت در سطح استانداردهای ملی و با کیفیت صادراتی بوده و دارای ضمانت می باشد.
  • حداقل تیراژ تولید برای هریک از اقلام لباس کار 100 دست و برای تی شرت و کلاه حداقل 200 دست خواهد بود.
  • کلیه کالاها با بسته بندی سلفون و در دفتر فروشنده تحویل خریدار خواهد شد .
  • در صورت نیاز به استعلام بهاء و یا جهت رویت نمونه درخواست خود را کتبا به واحد فروش اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *